لوله های استیل 316 ضد زنگ می توانند دمای بالا را تحمل کنند و آنها را به گزینه ای عالی برای کاربردهای با حرارت بالا تبدیل می کند. برای مطالعه بیشتر اینجا کلیک کنید محتوای مولیبدن 316 نیز در محیط های با دمای بالا مفید است.لوله های استیل آلیاژی 316 دارای محتوای کربن کمتری نسبت به لوله های SS 347 هستند که باعث می شود در برابر بارش کاربید مرز دانه ایمن باشند. علاوه بر این، محتوای مولیبدن درجه 316 مقاومت در برابر خوردگی بیشتری را به خصوص در محیط های غنی از یون کلرید ایجاد می کند.

لوله های استیل SS 316 برای انتقال سیالات و گازها استفاده می شود. مقاومت کششی بالایی دارند و در برابر خوردگی عمومی و یون کلرید مقاوم هستند. بنابراین، آنها در زمینه های صنعتی و دریایی مفید هستند. لوله های استیل SS 316 را می توان در کاربردهای مختلف استفاده کرد و در اشکال مختلف موجود است. این یکی از گریدهای محبوب استیل ضد زنگ است.

مولیبدن 316 لوله و لوله استیل ضد زنگ با ویژگی های کلی بهبود یافته در برابر خوردگی نسبت به لوله های استیل زنگ نزن 316L ارائه می دهد که عمدتاً در برابر خوردگی شکاف و حفره در اتمسفرهای کلرید مقاومت بالاتری دارد.

لوله های استیل 316 چیست؟

لوله های استیل 316 نوعی آلیاژ فولادی هستند که در تعدادی از کاربردهای صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند. مقاومت عالی در برابر خوردگی، جوش پذیری و چقرمگی آن را برای محیط های مختلف صنعتی ایده آل می کند. گرید 316 استحکام کششی بالاتری در دماهای بالا دارد.در مقایسه با لوله های استیل 304، لوله های استیل ضد زنگ 316 مقاومت بهتری در برابر خوردگی یون کلرید دارند. افزودن مولیبدن به ترکیب شیمیایی لوله های آلیاژی 316 به افزایش استحکام آن در دماهای بالا کمک می کند.لوله و لوله SS316 یکی از پرکاربردترین گریدهای استیل ضد زنگ می باشد. ترکیب مواد منحصر به فرد آن ترکیبی از بهبود مقاومت حفره ای، شکل پذیری و مقاومت در برابر خوردگی را فراهم می کند.

نوع 316 یک درجه محبوب برای محیط های پر استرس است. همچنین می توان از آن در مبدل های حرارتی استفاده کرد. این آلیاژ دارای محتوای کربن کم است، بنابراین کمتر در معرض حساسیت قرار دارد. همچنین، می تواند دمای بالا را تحمل کند. حداقل استحکام کششی آن 515 مگاپاسکال است. این امر آن را برای انواع کاربردهای صنعتی به ویژه کاربردهای دریایی مناسب می کند.

درجه استاندارد حاوی مولیبدن است که از نظر اهمیت بعد از لوله‌های SS 304 در میان استیل های زنگ نزن آستنیتی قرار دارد. لوله های استیل 316 از حساسیت (بارش کاربید مرز دانه) مصون هستند، که همچنین به طور گسترده در قطعات جوش داده شده با گیج سنگین (بیش از 6 میلی متر) استفاده می شود. لوله‌های SS 316 معمولاًاستیل ضد زنگ استاندارد دریایی در نظر گرفته می‌شوند، اما در برابر آب گرم دریا مقاوم نیستند. لوله های SS 316 در سرویس متناوب تا 870 درجه سانتیگراد و در سرویس مداوم تا 925 درجه سانتیگراد مقاومت اکسیداسیون خوبی دارند. اگر مقاومت به خوردگی آبی بعدی مهم باشد، استفاده مداوم از لوله های آلیاژی 316 در محدوده 425-860 درجه سانتیگراد توصیه نمی شود. لوله های آلیاژی 316 خوردگی سطحی را در بسیاری از محیط های دریایی نشان می دهند که معمولاً به صورت رنگ آمیزی قهوه ای قابل مشاهده است.

لوله های درجه 316 دارای ویژگی های شکل دهی و جوشکاری عالی هستند. لوله های جوش داده شده از جنس استنلس استیل 316 نیز ویژگی های جوشکاری برجسته ای دارند. هنگام جوشکاری مقاطع نازک، آنیل پس از جوش در لوله های استیل زنگ نزن 316 ERW مورد نیاز نیست. در لوله های فولادی 316 EFW یک لایه اکسید شده نیز تشکیل می شود که باید پس از کار به صورت شیمیایی یا مکانیکی حذف شود.